2.7.13

Tomàquets a la provençala + {magdalenes finalistes al concurs de Maison Courgette}

Mentre estic davant aquest full en blanc i no trobo les paraules obro el navegador, ho faig molt sovint, miro el correu, em poso al dia de les vostres publicacions, i llavors torno aquí, escric quatre ratlles, i ho torno a deixar. No sempre ho enllesteixo el mateix dia. Dilluns al migdia, mentre estava entre aquest escrit, la recepta i buscant informació sobre els tomàquets, tot plegat sense masses ganes, faig un cop d’ull a Bloglovin’, ara us segueixo des d’allí des de l’anunci de la desaparició de Google Reader, és que no us vull perdre de vista! Bé, al que anava, doncs fent un repàs veig una nova entrada al blog Maison Courgette, Resultados concurso Maison Courgette. Per fi! No sé, participo poc en concursos i reptes, no sempre publico receptes fresques, el contingut del blog no sempre coincideix amb l’activitat recent de la meva cuina, però aquest concurs em feia il·lusió, feia poc que havia reorientat el contingut del blog i el que la recepta pel concurs hagués de ser lactovegetariana, res de carn, peix, ou i els seus derivats, em va animar encara més a participar-hi. Tal i com us vaig explicar ja en el post pel concurs, volia que fos una recepta d’un plat habitual a casa, però substituint aquells ingredients que fins avui per mi eren insubstituïbles, com per exemple els ous en receptes de bescuits. Al final en l’elecció van sortir escollides les magdalenes, ja sabeu com m’agrada fer-ne, i el resultat va ser tot un encert, boniques, boníssimes i premiades, doncs es troben entre les tres receptes finalistes del concurs! Vitamina pura per començar el mes!


Moltes gràcies a tots, a tu Aradhya, al jurat i als patrocinadors!


Doncs aquests és la recepta que us volia presentar avui, sense més informació, ho deixo per a una propera entrada. Això si, uns tomàquets que queden deliciosos i que la recepta se’n va de cap al blog de la Rosilet Mejía, Suggar and some Salt, per la seva campanya ‘pon una ensalada en tu verano’.


INGREDIENTS
4 tomàquets grossos
1 ceba petita
2 grans d’alls
Julivert
Pa ratllat

ELABORACIÓ

Rentar els tomàquets, tallar a rodanxes i espolsar per treure’n el suc i les llavors. (La recepta original posa partir-los horitzontalment i la meva interpretació va ser a rodanxes. Cadascú que ho faci segons al seu gust i desig). Tot seguit fregir els tomàquets ½ minut de cada costat, col·locar-los en una plata que pugui anar al forn i salar. Mentrestant tallar la ceba ben petita i ofegar sense daurar. Afegir-hi els grans d’alls tallats petits, remenar i retirar del foc. A continuació repartirem la ceba amb els alls per sobre els tomàquets, hi posarem una mica de pa ratllat per sobre i ho gratinarem, poc, que el pa ratllat no se’ns cremi. Servir damunt un llit d’enciam o brots verds, el que més agradi.

Font: Cuina és senzill. Montserrat Seguí de Queralt.


11 comentaris:

  1. Guau!!!!! Muchísimas gracias guapísima!!! Me alegro mucho de que hayas disfrutado participando ;)
    Me encanta tu ensalada <3 Que pinta por favoooorr!!!! Me la apunto ;)
    Besos

    ResponElimina
  2. Muchísimas felicidades por ser finalista! Es que esas magdalenassss... :) me comería un par (puedo?)
    Y tus ricos tomates, claro que cuentan como ensalada! Y es un plato divino! Qué colorido y con tan pocos ingredientes es maravilloso. Me encanta!
    Muchísimas gracias por traer otra ensaladita a la campaña... tengo una contentura con lo chulo que va a quedar el recetario!
    Un abrazote, guapa!

    ResponElimina
  3. Quins tomàquets més diferents però crec que molt bons
    Petons

    ResponElimina
  4. Enhorabona Gemma!
    Jo ja fa temps, que amb tant de dolços que faig, estic provant receptes veganes, amb estèvia, sempre amb farines integrals i diferents, per variar, etc.
    De mica en mica ens hem d'anar acostant a una cuina més sana, malgrat els dolços ens encantin!

    un petó!

    ResponElimina
  5. Pues a mi me encanta que tomes tu tiempo, que escribas de a poco, cuando te nazca porque es cuando más del corazón salen las sensaciones y llegas, fresca, serena, como tú eres y vibras...muchísimas felicidades preciosa por ese puesto, tu cocina siempre es rica, sencilla, pero sobre todo llena de cariño!!

    Un abrazo enorme.

    ResponElimina
  6. Enhorabona pel concurs, les magdalenes s'ho valen!
    I els tomàquets fets així m'encanten.

    ResponElimina
  7. Enhorabona pel premi.
    Una amanida ben diferent, m'agraden els tomàquets fregits.
    Petonets.

    ResponElimina
  8. Se ve delicioso ademas de sano, y te han quedado unas fotos preciosas

    Besos
    Miguel
    lareposteriademiguel.com

    ResponElimina
  9. Molt originals.

    Muas!

    ResponElimina
  10. Boníssims aquests tomàquets! jo amb aquesta calor només tinc ganes de menjar amanides i vegetals, així que em va de perles! ah, i enhorabona pel premi!

    ResponElimina
  11. M'han encantat enls tomquets... em recoden a uns del llibre de la Gwyneth Paltrow que vaig comprar... son boníssims! la diferencia es que tu els fregeixes i ella els fa al forn, però el resultat similar....i despres aquest punt del pa rallat...mmmm (ja saps que jo, I love tomatoes!!!!!)

    ResponElimina

Entreu, tasteu! i tant si us agrada com si no aquí podeu deixar-nos els vostres comentaris!