1.4.12

Espaguetis amb mandonguilles clàssics

-Em sap greu, Ruby. -No te’n sàpiga. Estic bé. Tinc una feina que m’encanta, bons amics. –Li va picar l’ullet-. I, bé, ja has vist el meu apartament. Tot un èxit. No hi ha espai ni perquè es gronxi un gat, però, et!, si no tinc gat! La Cassandra va somriure. -Organitzes la teva vida amb el que tens, no amb el que et falta.

El jardí oblidat
Kate Morton


Aquesta recepta és molt més que una recepta.

Un dels meus reptes a llarg termini, tampoc cal posar-se massa pressió a sobre, és aprendre anglès com Déu mana, doncs el meu nivell és molt justet. Sóc dels de la generació del francès a primària, cosa que no he entès mai, o sigui, francès a primària i anglès a secundaria, tot a mitges i res bé. L’assignatura la vaig arrossegar durant els 5 anys, estudiant als matí, treballant a les tardes i fins hi tot alguns caps de setmana, així no s’arribava a tot i l’idioma era el pobre sacrificat.

Durant aquests darrers mesos, durant l’estada de l’Abril al país de les mil oportunitats, llegint els seus quadernos de bitácoras i vivint una mica la seva experiència, he pensat que la vida no saps mai per quin camí et pot guiar i que ja és hora de començar a fer-hi alguna cosa. I què és el que m’agrada? cuinar, i quins són els meus recursos? revistes de cuina digitals en anglès i una fantàstica col·laboradora que em dóna un cop de mà quan fa falta (l’ajut amb la traducció de les unitats de mesura ha sigut crucial).

Doncs anem per la recepta, primer en català i després en anglès. En aquest cas la revista escollida ha sigut una que l’Abril anomena molt en el seu blog, Food & Wine, i la recepta escollida uns espaguetis clàssics i mandonguilles (ClassicSpaghetti and Meatballs). Desitjo que us agradi, doncs jo m’ho he passat molt bé, fent la traducció i cuinant el plat, i els experts en la matèria no sigueu massa cruel, ho he fet el millor que he pogut.


Espaguetis clàssics i mandonguilles

Els espaguetis amb mandonguilles són un plat popular clàssic de la cuina italiano-americana. La barreja de vaca, vedella i porc fan que les mandonguilles siguin realment gustoses.

INGREDIENTS
2 llesques de pa de sandvitx blanc, a trossos petits.
¼ de tassa de llet sencera (60 ml)
1 lliura de carn picada de bou (454 grs)
½ lliura de carn picada de vedella (227 grs)
½ lliura de carn picada de porc (227 grs)
2 cullerades de formatge Parmagiano-Reggiano acabat de ratllat, i una mica més per servir. (30 g)
1 ½ cullerades d’all picat (22 gr)
Sal kosher i pebre acabat de moldre
3 cullerades d’alfàbrega picada, més una branca sencera (45g) 
Una culleradeta d’orenga picat (5g)
2 pots de 28 onces de tomàquet (1588 grs)
¼ de tassa d’oli d’oliva extra verge (60ml)
Un pessic de pebre vermell mòlt
1 ½ lliura d’espaguetis (681 grs)

ELABORACIÓ

En un bol petit, deixar en remull el pa amb la llet fins que la llet s’hagi absorbit, més o menys 5 minuts. En un bol gran, barrejar a poc a poc la carn picada amb el pa sucat, 2 cullerades de Parmigiano-Reggiano, ½ cullerada d’all, 2 culleradetes de sal, ¼ de culleradeta de pebre, 1 cullerada d’alfàbrega picada i l’orenga. Forma boles de la mida d’una pilota de golf amb la barreja de carns i col·locar a la placa de cocció. Tapar i posar a la nevera fins que sigui fred, més o menys 30 minuts.

Mentrestant, amb el robot de cuina, triturar els tomàquets amb el seu suc. En una cassola gran, escalfar dues cullerades d’oli d’oliva. Afegir la cullerada restant d’all picat i coure a foc moderat fins que tingui un color daurat clar, més o menys 3 minuts. Afegir el pebre vermell molt, el tomàquet triturat i la branca d’alfàbrega. Abaixar el foc i coure a foc lent fins que el suc s’hagi espesseït una mica, més o menys 25 minuts. Treure la branca d’alfàbrega i salpebrar la salsa.

En una paella gran, escalfar les dues cullerades restants d’oli d’oliva. Enrossir les mandonguilles d’una tanda, aproximadament 3 minuts per cada cara. Passar les mandonguilles a la salsa de tomàquet i coure a foc lent, més o menys 10 minuts. Treure la grassa de la paella. Afegir ¼ de tassa d’aigua i coure a foc moderat alt, remenant perquè no s’enganxi al fons de la paella, més o menys 2 minuts.

En una olla gran amb aigua bullent salada, coure els espaguetis fins que estiguin aldente. Escorre i tornar a posar la pasta a l’olla. Afegir-hi dues tasses de salsa de tomàquet i remenar fins que la pasta en quedi ben impregnada, aproximadament 1 minut. Posar la pasta en plats plans. Cobrir els espaguetis amb les mandonguilles i la resta de salsa de tomàquet. Afegir-hi les dues cullerades restants d’alfàbrega picada. Servir amb formatge ratllat a la taula.

Es poden coure les mandonguilles i la salsa dos dies abans. Reescalfar amb compte abans de servir.

(Jo, com us podeu imaginar, no he utilitzat carn de bou per fer les mandonguilles, he fet meitat porc i meitat vedella.)

 

 

Classic Spaghetti and Meatballs

Spaghetti and meatballs is a crowd-pleasing classic Italian-American dish. The mixture of beef, veal and pork makes the meatballs really flavorful.

INGREDIENTS
2 slices white sandwich bread, torn into small pieces
1/4 cup whole milk
1 pound ground beef chuck
1/2 pound ground veal
1/2 pound ground pork
2 tablespoons freshly grated Parmigiano-Reggiano cheese, plus more for serving
1 1/2 tablespoons minced garlic
Kosher salt and freshly ground pepper
3 tablespoons chopped basil, plus 1 large basil sprig
1 teaspoon chopped oregano
Two 28-ounce cans whole tomatoes
1/4 cup extra-virgin olive oil
Pinch of crushed red pepper
1 1/2 pounds spaghetti

In a small bowl, soak the bread in the milk until the milk is absorbed, about 5 minutes. In a large bowl, gently mix the ground meats with the soaked bread, 2 tablespoons Parmigiano-Reggiano, 1/2 tablespoon of the garlic, 2 teaspoons salt, 1/4 teaspoon pepper, 1 tablespoon of the chopped basil and the oregano. Form the meat mixture into golf ball–size meatballs and transfer to a baking sheet. Cover and refrigerate until chilled, about 30 minutes.

Meanwhile, in a food processor, pulse the tomatoes with their juices until finely chopped. In a large saucepan, heat 2 tablespoons of the olive oil. Add the remaining 1 tablespoon minced garlic and cook over moderate heat until light golden, about 3 minutes. Add the crushed red pepper, chopped tomatoes and the basil sprig. Bring to a simmer and cook over moderately low heat until the sauce is slightly thickened, about 25 minutes. Discard the basil sprig and season the sauce with salt and pepper.

In a large skillet, heat the remaining 2 tablespoons of olive oil. Brown the meatballs in batches, about 3 minutes per side. Transfer the meatballs to the tomato sauce and simmer until cooked through, about 10 minutes. Discard the fat from the skillet. Add 1/4 cup of water and cook over moderately high heat, scraping up the brown bits from the bottom of the pan, about 2 minutes. Pour the water into the tomato sauce.

In a large pot of salted boiling water, cook the spaghetti until al dente. Drain and return the pasta to the pot. Pour in 2 cups of the tomato sauce and toss until the pasta is well coated, about 1 minute. Transfer the pasta to large shallow bowls. Spoon the meatballs and remaining tomato sauce over the spaghetti. Sprinkle with the remaining 2 tablespoons chopped basil. Serve at once, passing grated cheese at the table.

Make Ahead The meatballs and sauce can be cooked up to 2 days in advance. Reheat gently before serving.

20 comentaris:

  1. Encara que jo sé bastant anglès, és una llengua que sempre m'agrada anar aprenent-ne més. Els spaguettis amb meatballs és un dels plats que més he menjat a USA i m'agraden molt, t'han quedat genials!

    Petonets

    ResponElimina
  2. Un bon repte! i un bon plat, fa venir gana.
    A mi l'anglès se'm va rovellant... però és que mai trobo temps. si que hauria de llegir més...
    petonets!!!

    ResponElimina
  3. Molta sort amb aquesta nova inciativa! aprendre anglès és bàsic però sobretot mantindre'l! perquè un cop l'aprens si portes anys i panys com jo sense utilitzar-lo.... mare meva!
    Aquesta recepta m'en-can-ta! mandonguilles i amb espaguetis, es pot demanar alguna cosa més?
    Petons :)

    ResponElimina
  4. Nunca he hecho albóndigas mezclando diferentes carnes... y seguro que están muy buenas! Es un plato muy rico.
    Besos

    ResponElimina
  5. Ains amb l'anglès.. jo ni amb profe particular!! Em costa molt, però que hi farem! Em quedo amb la teva recepta catalana. Em sembla un plat deliciós! PEtons i bona S. Santa

    ResponElimina
  6. Quina il.lusió que m'hagis anomenat!!!! Gràcies... aquesta nostra col.laboració i amistat (sobretot aixó) tambè m'ha aportat a mi moltres coses.
    Un petò...i els spaguettis els faig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! segur...le fotos son tan sugerents!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Una abraçada!

    ResponElimina
  7. Woww!! quin plat de pasta més espectacular!!! aquestes mandonguilles surten de la pantalla! Molt bon repte i molt bona recepta :)
    Molts petonets bonica i molt bona setmana

    ResponElimina
  8. Un plat boníssim i complert!!! t'han quedat unes fotos que parlen per si soles!! bona Pasqua!

    ResponElimina
  9. M'agrada, m'agradao molt no, moltíssim!!! De fet els espaguetis són la meva pasta preferida, no se ben bé perque però des de petita que em tornen boja així com els has fet tu amb salsa de tomàquets i boletes de carn.
    Ara mateix deu fer anys que no els meno així, de fet quasi mai menjo pasta, i m'han entrat unes ganes... si a final m'animo serà amb la teva recepta!!!

    Molts petonets!!

    ResponElimina
  10. Anònim2.4.12

    Cada dia et superes amb les fotos, ets una crack Gemma!! Aquest plat ha de ser una delícia :)
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  11. El més important és tenir clar què vols fer, de vegades això és el més complicat!;)
    Mai he tastat els espagueti amb mandonguilles però crec que als nens els hi deu encantar.
    Petons.

    ResponElimina
  12. no se que em passa amb les mandonguilles que no puc, però si em desfás la carn seria a la bolonyesa, no?? ;P molts petonets bonica i bones vacances!!! gaudeix i fes moltes fotos

    ResponElimina
  13. Menuda pintaza!!! quien pillara ese plato!!! ;)

    ResponElimina
  14. Quines mandonguilles més sucosetes, me les apunto també! I jo també sóc de les de francès i anglès!

    ResponElimina
  15. Unos buenos espaguetis como estos triunfan en cualquier cada.
    Tienen una pinta buenisima!!
    Bss Esther

    ResponElimina
  16. Felicitats per la empenta de marcarte reptes i no aturar-te en el camí, em penso que es un gran regal que et fas a tu mateixa :)

    ResponElimina
  17. que no quedi gaire"sweet" però anar endavant i aixecar-se dia dia és el que ens fa millors. Sens dubte.
    La frase que encapçala el post m'agrada.
    Les fotos millors! genials, precioses:))
    Classic Spaghetti and Meatballs vaig de SetmanaSanta i també forces caminades per cremar calories, mare meva, mare meva!!
    Una abraçada Gemma! Fins la tornada.

    ResponElimina
  18. Hola Gemma!
    Aquest plat sempre m'ha cridat l'atenció! El trobo visualment molt apetitós. Les teves fotografies hi tenen molt a veure, és clar!
    Ideal per un plat únic!
    I pel que fa a l'anglès... Tristament comparteixo els efímeres coneixements. Sóc capaç de llegir literatura culinaria, fotografica, de mitja i ganxet, mèdica i patchwork. Però en quant a parla i comprensió... Deix molt que desitjar!
    Em sorpren veure com has sigut capaç d'escriure tota aquesta parrafada amb anglés. T'admiro a partir d'avui en un aspecte nou!

    ResponElimina
  19. Doncs aquí arriba el traductor torrac****ns de la cuina per dir-te que tècnicament no són espaguetis clàssics i mandonguilles, sinó espaguetis amb mandonguilles clàssics, o els clàssics espaguetis amb mandonguilles (clàssic ho inclou tot).
    Sigui com sigui, m'has recordat els plats que es cruspeixen a El Padrino ;-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Anònim15.4.12

      Moltes gràcies!!! ho modifico ara mateix;-)
      Una forta abraçada!

      Elimina

Entreu, tasteu! i tant si us agrada com si no aquí podeu deixar-nos els vostres comentaris!