5.1.12

Pa de llet amb panses i nous

Al llarg dels anys hi van haver molts moments en què el destí es va molestar a preparar-me cruïlles insospitades, sorpreses i girs imprevistos que vaig haver d’afrontar a mesura que s’anaven presentant. Alguna vegada em van trobar preparada; moltes altres no.

El temps entre costures
María Dueñas
 

Nit de reis, nit màgica!
Aquest any no provaré de fer el tortell de reis, necessito tancar la cuina de festa per uns dies, crec que ja he complert amb la clientela i tothom està la mar de content. Durant els propers dies aniré compartint amb tots vosaltres els plats i platets que he anat cuinat durant aquest Nadal.

Aquests dies de vacances el que si he tingut en funcionament més d'un cop és la panificadora, sempre va bé tenir un tall de pa com aquest per esmorzar. Si us he de ser sincera, apart dels brioixos de la Julia Child, aquest és el primer pa que he fet amb la panificadora i m’he dit: -ha valgut la pena comprar aquest estri! Boníssim! I què us sembla substituir les panses per xips de xocolata? Doncs també ho he provat i el resultat ja us el podeu imaginar, més que bo!

El que vaig fer amb aquests dos pans un cop  van ser ben freds i reposats, l’endemà, els vaig tallar a llesques i els vaig congelar, així no ens vam empatxar i no se’ns van assecar, ja que la meva panificadora el pa més petit que fa és de 750 grs., un senyor pa!
La recepta és de la Gemma de La cuina de casa i ara toca provar-los en forma de panets, tan l’un com l’altre.


INGREDIENTS
40 grs de mantega
1 cullerada de cafè de sal
2 cullerades soperes de sucre
200 ml de llet
310 grs de farina
1 cullerada de cafè de llevat sec de forner
1 grapat de nous
1 grapat de panses de corint

ELABORACIÓ
Abans que res vaig posar les panses en remull amb un mica d’aigua mentre preparava la resta d’ingredients. Tot seguit vaig posar la resta d’ingredients a la cubeta de la panificadora, menys les nous que, juntament amb les panses escorregudes i eixugades, s’hi poden a mig amassar, en el moment que la panificadora pita per avisar que cal incorporar els fruits secs.  Cal posar primer els líquids i després els sòlids, procurant que el llevat no toqui ni la sal ni el sucre. A continuació vaig seleccionar el programa 4 (pa dolç), pes 750grs i daurat mig. La meva panificadora, Fagor PAN-850, té una cubeta molt gran i per fer aquest pa hauria d’haver doblat la quantitat d’ingredients, però com que encara estic a les beceroles no me’n vaig adonar fins que va començar a amassar. Llavors els que vaig fer va ser que l’amassat,  el primer i el segon llevat els vaig fer dins la panificadora, el tercer llevat fora la panificadora, dins un motlle adequat, i la cocció al forn. Si hagués doblat les quantitats un cop seleccionat el programa, el pes i el daurat ja m’hauria d’haver despreocupat de tota la resta, però en aquest cas llavors del segon llevat, tal i com he dit, vaig posar la massa en un motlle de cake, ho vaig tapar amb un drap fins que va doblar el seu volum i ho vaig enfornar a 180º durant uns 40 minuts, o fins que punxant amb un agulla aquesta surtia neta.


10 comentaris:

  1. Aquests pans cassolans per esmorçar son molt agraits. Jo no podria passar sense la panificadora, però com sempre dic jo només la faig anar per amassar, després bolejo les masses o faig com tu les fico en un moltllo de cake i a gaudir de cosetes ben bones i econòmiques, que pel mateix et fan pagar l´ull d´una cara al forn!!! Petons i bona nit de Reis.

    ResponElimina
  2. Un pa ben saborós, jo també començaré a posar en marxa la panificadora...

    ResponElimina
  3. Anònim5.1.12

    Aquest pa de llet te una pinta inmillorable, he de probar de fer-lo, a més sembla super tendre! Per cert, he estat mirant el teu blog i m'ha agradat moltísim, et segueixo des d'ara mateix :)

    ResponElimina
  4. Anònim6.1.12

    Aquest pa és ideal per tenir-lo congelat i anar traient-lo per esmorzar com tu dius, nyam!!
    Espero que els reis s'hagin portat molt bé guapa!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  5. Venint d'on ve la recepta èxit assegurat!!
    T'ha quedat magnífic, i segur que en panets també t'hio quedarà!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  6. Hola Gemma, pasando solo a desearte un año lleno de cosas buenas para ti y para los que amas.

    Y ya que vine y ví, te digo que me han enamorado las telas que se ven en las fotos (las quiero todas ya!) :)

    ResponElimina
  7. Aquest pa té una pinta bonísima!! Segur que per esmorçar o berenar va fantàstic!!
    Petons

    ResponElimina
  8. Bona idea congelar-lo a llesques, així tens pa bo durant molts esmorzars ;)
    Ja tenim ganes de veure totes les receptes de Nadal!

    ResponElimina
  9. Quin pa tan rebo!!!! anar treient llesquetes per esmorzar, per berenar, per sopar... per no parar!!!
    petonets

    ResponElimina
  10. Que lindo el pan, me encantaría llegar con un regalo así a una casa.
    Estupenda recetas.
    Buena semana!

    ResponElimina

Entreu, tasteu! i tant si us agrada com si no aquí podeu deixar-nos els vostres comentaris!