27.5.10

Crema de taronja (orange curd)



Abans del cataclisme laboral d’aquesta setmana, el diumenge vam celebrar l’aniversari de la meva mare. Aquesta és l’entrada que m’hagués agradat penjar al blog enlloc de l’anterior, però no tenia ni ganes ni forces de posar-me davant l’ordinador, tot i que em feia molta il·lusió perquè va ser un dia molt bonic i el pastís va quedar molt bo.

Tenia ganes de fer-li un pastís molt especial, que realment la sorprengués, i vaig estar buscant tota la setmana per la xarxa i vaig acabar al blog de la Maria Lunarillos, entre les seves Tartas Provocativas. La desició final va ser una barreja entre aquests dos pastissos, la bica amb crema de taronja i xocolata i la tarta charlotte de tiramisú.

Com sempre acostumo a fer, d’aquest pastís en faré dues entrades, una per la crema de taronja, o sigui, aquesta, i l’altra pel pastís, així va molt millor per a properes consultes. Així que anem per la crema de taronja (orange curd).

INGREDIENTS:

250 grs de sucre glass
La pell d’una taronja sense res de blanc
200 grs de suc de taronja
120 grs de mantega
4 ous

ELABORACIÓ:

Es barreja els ous amb el sucre glass i tot seguit la resta d’ingredients. Ho posarem a coure a foc lent, procurant que no bulli, tot remenant continuament amb un batedor fins aconseguir la consistència d’una crema, aproximadament uns 20-30 minuts.

2 comentaris:

  1. Havia vist lemon curd però orange mai!! Molt bona idea!!

    ResponElimina
  2. Quina bona idea aquesta crema de taronja, la provarem =)

    ResponElimina

Entreu, tasteu! i tant si us agrada com si no aquí podeu deixar-nos els vostres comentaris!