6.1.10

Conill escabetxat

L'altre dia el meu pare em va donar un conill i aprofitant que era molt petit, uns 500 grams, vaig voler provar de fer aquesta recepta del llibre Cuinar per ser feliç de la Carme Ruscalleda. Us poso la recepta amb les quantitats indicades en el llibre però jo les vaig adaptar al pes de la peça.

INGREDIENTS:
1 conill de 1200 gr
1 ceba, 1 porro, 1 pastanaga, 4 grans d'all
1 cullerada de pebre vermell
1 ramet lligat de marduix, farigola i llor
50 ml de vinagre de Jerez
50 ml de Xerès sec
600 ml d'oli d'oliva refinat
sal i pebre negre
30 ml d'oli d'oliva extra verge

PREPARACIÓ:
Tallem el conill en 12 talls.
Tallem el porro, la ceba i la pastanaga molt fi i ho sofregim en una cassola amb l'oli d'oliva extra verge fins que es comenci a enrossir, uns 10 minuts.
Al sofregit hi afegim els 4 grans d'all sense pelar, la cullerada de pebre vermell, el ramet lligat de marduix, farigola i llor, el vinagre de Jerez, el Xerès sec i l'oli d'oliva refinat. Li donem un tom i hi afegim els talls de conill salpebrats, que han de quedar coberts amb la mescla anterior.
Tot plegat ha de que coure molt lent durant 30 minuts amb la cassola tapada i també molt lent durant 60 minuts més amb la cassola destapada.
Un cop acabada al cocció posarem el conill en un recipient per guardar aliments, el cobrirem amb la salsa passada pel passapurés i ho deixarem reposar a la nevera durant 24 hores, i ja estarà llest per poder-lo menjar.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Entreu, tasteu! i tant si us agrada com si no aquí podeu deixar-nos els vostres comentaris!