10.1.10

Coca casolana

El diumenge al matí ens van trucar uns amics per dir-nos que a la tarda passarien a veure'ns i jo, que sóc molt aplicada, vaig pensar en fer alguna cosa per berenar i així poder estrenar el motlle que em van portar els reis. Com que no em quedava massa temps per fer res gaire laboriós vaig decidir fer la coca casolana de la Montserrat Seguí, que he fet tropecientas vegades. Però mireu, tot i ser molt aplicada, a vegades se m'obliden les coses i no vaig recordar que els reis m'havien dit que amb el motlle de silicona vigilés molt amb el temps de cocció, ja que es redueix a la meitat. I quin va ser el resultat? Que després de 20 minuts dins el forn quan vaig entrar a la cuina vaig notar que ja es començava a sentir una mica massa de pudor a cremat! Però jo, que també sóc molt tossuda, vaig posar-m'hi una altra vegada i en vaig fer una altra, aquesta perfecta!


INGREDIENTS:
150 gr de sucre
200 gr de farina
2 ous
Ratlladures d'una llimona
4 cullerades de llet
3 cullerades d'oli
3 cullerades d'aigua
3 cullerades d'anís
1 sobre de llevat
pinyons
un pessic de sal

PREPARACIÓ:
Mesclem els ous amb el sucre fins que dobli el volum.
Tot seguit hi incorporem un pessic de sal i les ratlladures de llimona, la llet, l'oli, l'aigua i l'anís. Ho barregem tot bé i hi afegim la farina barrejada amb el llevat passada per un sedàs.
Ho posem en una safata per anar al forn i hi escampem el pinyons per sobre. Si agrada també hi podem escampar una mica de sucre per sobre abans d'enfornar.
Amb el motlle de silicona no ha calgut posar-hi mantega perquè no s'enganxi i amb 15 minuts més un cop de gratinador per torrar-la per sobre ha quedat així de fantàstica i bona.

{versión en castellano}

INGREDIENTES
200 grs. de harina
200 grs de azúcar
2 huevos
1 sobre de levadura química en polvo
Ralladuras de limón
Una taza de café de leche
½ taza de café de agua
½ taza de café de aceite

ELABORACIÓN
Mezclad bien con una batidora los huevos con 150 grs. de azúcar, hasta que esté espumoso. Después añadir las ralladuras de limón, una pizca de sal y la leche, el agua y el aceite; mezclad bien y cuando esté todo bien integrado añadid la harina, mezclada con la levadura, poco a poco, y pasada previamente por un cedazo para airearla. No añadir más harina hasta que la anterior no té bien integrada. Yo la mezcla de la harina la hago con un batidor manual, muy lentamente, para que la masa no pierda volumen,  que es lo que ayudará a que el bizcocho quede esponjoso. Vaciar esta masa en un molde para el horno, forrado con papel vegetal bien untado con aceite o mantequilla. Si os gusta esparcir los 50 grs de azúcar restantes por encima y finalmente hornear a temperatura regular durante unos 20 minutos.

1 comentari:

  1. Yo la hice hace un par de semanas (tengo el libro de Montserrat Seguí( quedó muy rica!!!

    Saludos!

    ResponElimina

Entreu, tasteu! i tant si us agrada com si no aquí podeu deixar-nos els vostres comentaris!